Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | přetsavba na LPG


Seřadit od:

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 02.11.2009 17:46
po myšlnekách nad skútrem (viz. druhý tema) sem přišel snad nad lepší a levnější variantu a tím je přestavba auta na lpg. Co si o těhle přestavbách myslíte??? bavil sem se lidma co to moc chválí a zároven lidi co by do toho (už) nikdy nešli, tak bych chtěl slyšet i Váš názor.

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 02.11.2009 19:16
Jednoduchá rovnice:
cena za přestavbu musí vyjít níž, než rozdíl cen mezi projetým benzínem a LPG, za dobu, po kterou budeš auto užívat. Jako bonus je vyšší prodejní cena upraveného vozu.
Je to vůbec srozumitelně Neutral Otazník

Já bych do toho šel, ale je třeba zvážit nevýhody jako třeba to, že nesmíš do podzemních garáží Smutek .

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 02.11.2009 19:56
cena přestavby je kolem 17 000kč na felicie mpi, spotřeba ted nějakých 6,5 litru celoročně s cenou nějakých 27 kč za litr benzínu (náklady na km 1,8kč), s plynem počítám 8,5 s cenou 12,5kč za litr a náklady na km 1,06 kč: to je jak z naftákem za 4 litry Vykřičník . Takže za nějakých 25 000 km to mám zpátky, to je maximálně do dvou let (počítám ten rok a půl, když budu jezdit jak ted.) Auto sem letos vyvařil a myslím, že když se o něho budu starat, tak eště pár let klíďo vydrží a měnit bych stejně nechtěl.

to je ekonomická stránka věci, ale spíš by mě zajímali další problémy např. z motorem, přestavbou a legislativou. Třeba ty podzemní garáže neřeším, v těch neparkuju.

Fugas
Registrován: 14.10.2008
Příspěvky: 24

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 03.11.2009 08:50
S legislativou ani s dealšíma věcma problém není, všechno to zařídí, teda měli by, ti co ti udělají přestavbu. Problém s motor sem nikdy neměl a těch km na LPG si mylsím že mám i dost. A ekonomická stránka věci je opravdu nezanedbatelná, pokud vezmu že já tankuju LPG jen za 10,90 tak tu návratnost už mám. Kdyby si měl další dotazy napiš Cool

_______________________
FORD Mondeo 2.0i Zetec 96kW 130HP/ GHIA/ --- LPG

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 03.11.2009 13:43
spíš by mě zajímalo jak je to s legislativou a to přesně s pohotovostní hmotností, prý kvůli bombě je to pak akorát 4 místny Otazník to by mi asi celkem vadilo přijít o možnost víst pěl lidí. No a další co se týče výkonu, že to potom nejede a životnosti...prý se potpalují ventili a je potřeba upravit sedla ventilů a vyměnit svíčky. Pak mi bylo řečeno, že se zanáší motor a že jeden vstřik stojí 1500. To už taková sranda není. Zase jinde sem se dočetl, že motor se nezanáší karbonem, není potřeba proto tak často měnit olej.

Nejvíc mě štve ten přepis na 4 místa, kamoš to tak má u škodovky. S problémy s motorem bych aji počítal, pokud se někdy za sto let stane, že třeba i ten vstřik odejde a není to pravidlem tak to vem čert. Pokles výkonu mě zase tak netrápí.

Demon3
Registrován: 26.12.2008
Příspěvky: 43

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 04.11.2009 21:45
Já měl plyn před lety ve Škodovkách, tehdy stál 7,- Kč/kilo, takže se to jezdilo...
O omezení počtu míst jsem nic neslyšel, v techničáku nic takovýho nebylo, jen užitečná hmotnost samozřejmě šla dolů.
S motorem problém nebyl, žádný podpalování ventilů se nekonalo, ze spalování plynu nevznikají karbonový usazeniny, takže olej byl i po roce provozu krásně čistej, skoro škoda ho měnit.
Jediný co mi na tom vadilo, byl poměrně výrazně sníženej výkon, což je u kombíku s motorem 1,3 docela problém, pravda možná za to mohl i nikterak propracovanej systém Lovato...

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 05.11.2009 16:36
Demon3 napsal:


Jediný co mi na tom vadilo, byl poměrně výrazně sníženej výkon, což je u kombíku s motorem 1,3 docela problém, pravda možná za to mohl i nikterak propracovanej systém Lovato...


no tak stím počítám a beru to jako něco za něco...prostě je to auto na každodenní ježdění do práce a zpátky, žádnej sprinter na předjíždění.

Někdy se stavím do mího servisu a poptám se na jejich názor, v oboru dělají už hodně dlouho, takže skusešonsti s auty co jezdí na plyn určitě budou mít Cool Samozřejmě se s novými postřehy s Vámi podělím.

Fugas
Registrován: 14.10.2008
Příspěvky: 24

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 06.11.2009 08:58
u dvoulitrovýho mondea sem žádné snížení výkonu nepozoroval Velký smích
Svíčky měním normálně a olej taky, nevím mám na to servisáky, co už nějaký ten pátek s autem na LPG jezdí a opravují mondea, k navýšení pohotovostní hmotnosti, ale že by se upravoval počet možných míst v autě nevím.
Nevím odkaz jsi, ale zkusil bych se stavit někde kde ty přestavby dělají a na všechno se poptal, jistota je jistota. Mr. Green

_______________________
FORD Mondeo 2.0i Zetec 96kW 130HP/ GHIA/ --- LPG

nilstrem

anonymní

zasláno: 17.12.2009 23:27
Nějaké snižování počtu míst vůbec nepřipadá v ouvahu.To jedině,že bys to nacpal do SMARTU a 60litrovou nádrž by si šoupl místo spolujezdce Velký smích Jinak co se týká poklesu výkonu:u slabších aut by si toho člověk mohl všimnout,ale spíš jenom ve chvilce,kdy to přepínáš z béňa na plyn.Měl jsem ho v Pick-UPový feldě a poznat to není.Měl jsem ho i v Chrysler Voyager 2,4 a taky good,tam jsem jenom zaznamenal jinej zvuk(takovej klidnější).Obecně platí,že toho lidi strašně nakecaj-ale hlavně lidi co okolo toho dělaj.Co já už vyslechl od těch joudů vopravářskejch.Jeden mi cpe tyhle svíčky a speciální odtrh,druhej mi řekne,že tam mám dát ty nejobyč,ale že ten sportovní vzducháč musí pryč,další by tam filtr nechal a udělal tohle...a tamto.Prostě zááábava

jojouf
Registrován: 23.01.2010
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
zasláno: 23.01.2010 14:10
ahoj

mista v aute se opravdu snizuji, je to podle nejakych tabulek, kdy uzitecna hmotnost vozidla proste nedovoli 5 lidi a LPG (coz je vlastne vahou 1 osoba). Mel jsem to kdysi u š120.

dalsi autna na LPG byl Forman, Felicia a teď Roomster. Tam se jiz mista v aute nemenila, jen se meni uzitecna hmotnost, jak zde psal kolega predemnou.

Jinak na prestavbe nedoporucuji setrit. Urcite se vyplati treba 3-5000 priplatit za kvalitu (neni uz velky rozdi zaplatit treba 27000 nebo 32000 a mit kvalitnejsi vstriky a podobne). Nejsem odbornik, ale internet je plny diskuzi na toto tema a znacky zarizeni pro prestavbu i kvalita montaznich firem se tam dost casto probira. Ja jen doporucuji u novejsich motoru (myslim tim malo najeto) urcite pridat mazani ventylu. Nektery plynari sice rikaji, ze je to na nic, ale spousta jinych pise, ze to vyrazne zvedne zivotnost. Jinak snad vsechny nove montovane systemy dnes vzdy staruji na benzin. Ten muj nejnovejsi se pak po urcite dobe, kdy se spravne ohreje motor (ja mam nastaveno 25stupnu) sam prepne do LPG, Ty starsi to delaly treba pri zvyseni otacek nad 2000.

Vykon u starsich aut byl zkutecne mensi. Vzdy me to prekvapovalo, kdyz LPG je kvalitnejsi palivo (ma vice oktanu) nez benzin. Pripisoval jsem to ale i tomu, ze vlastne vzdy jedeme v aute minimalne dva (vaha plne nadrze) a pak tomu, ze auta mela pro LPG jinou ridici jednotku. U Roomsteru si ti vse ridi jednotka na benzin, tak ze zmena vykonu se nekona.

Prestavba je tedy na rozhodnuti kazdeho z nas. Z meho pohledu se jednoznacne vyplati. Navratnost max. 3 roky. Jezdim temer za polovinu. Negativum je jen ta podzemni garaz, kazdy rok by mela byt prohlidka kvuli tesnosti a podobne. No a po 10 letech max. se musi vymenit nadrz (do te doby ale auto pujde z domu).
Kdyz to vezmu z pohledu motoru. Tak celkove jsem s cenou za motor benzin+LPG priblizne na stejne castce jako bych rovnou kupoval naftu se stejnym obsahem. Benzinovy motor ma ale vyrazne vyssi vykon (nafta zase lepe jede pri malych otackach) ale to podstatne je, ze benzinovy motor je vyrazne jednoduzsi a tim i levnejsi na udrzbu. No a casto jezdim kratsi vzdalenosti, tak ze naftaka bych za chvilku oddelal, hlavne v zime, kdy se ani neohreje.

Jinak do noveho auta bych to take nedaval. Jedine, ze by vyrobce nebo prodejce drzel zaruku na motor. Je to dost riziko. Znam par lidi, co v dobe 2 lete zaruky na auto dostali uplne novy motor, protoze jim auto proste nejelo.

Ale je to jen muj osobni nazor na vec.




Nový příspěvek

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz