Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?


Seřadit od:

Bonfire
Registrován: 06.01.2008
Příspěvky: 20

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.02.2008 19:27
Má někdo nějaké tipy?
Já akorát při rozjezdu nešlapu moc po plynu, do kopců nepřidávám i když auto zpomaluje, snažím se nebrzdit (ale v rozumné míře) atd.

Maca
Registrován: 26.01.2008
Příspěvky: 10

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.02.2008 19:20
No nejúčinější je nešlapat příliš na plyn, a nejezdit na krátký vzdálenosti (myslím takový, že brzdíš dřív než se vůbec probudí motor k životu)

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 22.02.2008 12:21
Dobrý je, zjistit si otáčky, ve kterých je nejvyšší kroutící moment motoru a zrychlovat jenom v těchto otáčkách. Při ustálené rychlosti na rovině, se motor může i kousek podtočit. Pozoruju to tak hlavně u dieselu, ale snad to dost podobně platí i u benzínu. Jinak obecně diesel snáší podtáčení v pohodě, u benzínu jde spotřeba znatelně nahoru.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

lemra79
Registrován: 09.03.2008
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 06:24
romulus napsal:

Dobrý je, zjistit si otáčky, ve kterých je nejvyšší kroutící moment motoru a zrychlovat jenom v těchto otáčkách. Při ustálené rychlosti na rovině, se motor může i kousek podtočit. Pozoruju to tak hlavně u dieselu, ale snad to dost podobně platí i u benzínu. Jinak obecně diesel snáší podtáčení v pohodě, u benzínu jde spotřeba znatelně nahoru.


no troufam si tvrdit, ze u benzinu to moc neplati, mam nejvetsi kroutak ve 4200, tak ze skoro porad podtacim. Na spotrebu plati lehka noha, rozomne nizke otacky, myslet dopredu a mit auto v poradku.

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 10:56
Nenapsal jsem to nejlíp. Držet se špičky kroutícího momentu je samozřejmě hloupost. Ale v určitém rozsahu otáček je k dispozici třeba 80% této špičky. Pod tento rozsah a nad něj kroutící moment výrazně klesá a těch otáčkách už motor nepracuje dobře a má vyšší spotřebu.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

lemra79
Registrován: 09.03.2008
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 12:18
podivejte se na konkurencni web www.uspornajizda.cz , sam si tam zapisuju spotrebu. http://www.uspornajizda.cz/files/Prirucka-ridice-tridy-A.pdf celkem zajimava prirucka, jak se ma jezdit. Zkousel jsem podle toho jezdit a mozna to i funguje, akorat mi nejde tak brzo radit, jak tam pisou, to uz je skoro muceni motoru, i kdyz pisou ze ne, tak nevim. Ale udajne to psali odborci a SKODA AUTO.

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 12:46
Na server www.uspornajizda.cz sponzorovaný Škoda Auto, SHELL apod. mám svůj názor. Některé věci jsou tam podle mě vyslovené bláboly. Ale napadat je nechci.
Pokud se vrátím k tématu, tak věřím, že dieselům podtáčení prakticky nevadí, ale benzínovým motorům jo. A z hlediska spotřeby je potřeba cítit, že motor běží plynule, pokud začíná cukat a hučet, tak rozhodně nemůže pracovat úsporně.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 13:07
Zkusil jsem si přečíst tu příručku z www.uspornajizda.cz a zdá se mi zkreslená i jinými zájmy, než jenom poradit jak jezdit úsporně.
Spíš bych doporučil knihu Jezdíme ekonomicky http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=1509

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)

lemra79
Registrován: 09.03.2008
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 16:28
romulus napsal:

Zkusil jsem si přečíst tu příručku z www.uspornajizda.cz a zdá se mi zkreslená i jinými zájmy, než jenom poradit jak jezdit úsporně.
Spíš bych doporučil knihu Jezdíme ekonomicky http://knihy.cpress.cz/Book.asp?ID=1509


Co ti teda konkretne vadi na te prirucce, ty nizke otacky?
S tim podtacenim je to relativni. Diesel ma obecne spicku kroutaku dole a benzin vetsinou zase vic nahore, proto se zda, ze si diesel lebedi v nizkejch. No a jestli mas za podtaceni, drzeni v otackach, ktere jsou pod hranici maximalniho kroutaku, tak to taky asi nebude ono. Priklad:

diesel: skoda fabia 1.9 77kW maximum kroutaku 1800 ot/min a pri 1500 uz se skoro klepe bouda, kdyz na to slapnes. Tak tam moc prostoru pro podtaceni nemas.

benzin: moje corolla max. kroutaku 4200 ot/min, no a pohybovat se neustale kolem techto otacek je blbost. Bezne jezdim klidnou jizdou mezi 2000 a 3000, idealni.

romulus
Registrován: 30.12.2007
Příspěvky: 318

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 09.03.2008 16:49
Na té příručce mi nejvíc vadí propagace vozů škoda a paliv Shell V-power. Partneři projektu si přihřívají polívčičku a tím snižují informační hodnotu obsažených informací. A snažit se pozorovat, jak se projeví autorádio na spotřebě auta je asi taky marná snaha. Prostě ta knížka, kterou jsem zmiňoval a kterou napsal mnoholetý úspěšný účastník soutěží ekonomické jízdy, se mi zdá nesrovnatelně užitečnější.
O tom podtáčení jsem tu psal už dopoledne. Nemyslel jsem to tak, že je potřeba se držet špičky kroutícího momentu, ale rozsahu, kde je kroutící moment vysoko. Takže právě těch 2000-3000 otáček je u většiny benzínových aut rozumných.

_______________________
Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz
Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-)




Nový příspěvek

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz