Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Jak jezdit úsporně?


Seřadit od:

Mr Daniel
Registrován: 09.02.2009
Příspěvky: 11

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 10.02.2009 21:41
to freez: s kopce se da ject i na petku 50km/h ale mas pravdu slapat na plyn v tak nizkych otackach neni dobre...
U novych aut se ridici jednotkou a vstrikovanim (at uz primym nebo neprimim) ma ridici jednotka rezim takzveneho plneho plynu kdy ma dodat o 20% vic paliva nez je normalni davka... S tim ze kdyz jedu na ctyrku pade a pridam zere to hodne (uz jen podle toho kdyz se clovek podiva na datove pole) a dam li plnej plyn ridici jednotka tam jeste o 20% foukne navic... Spotreba roste... Nemluvne samozrejme o zatezi na veskere pohybove dily motoru... Klika, ojnice dostavaji zabrat mnohem vic nez pri normalni jizde, a samozrejme spojka se setrvakem... Vzdy je lepsi ten jeden stupen podradit Mrk Mrk Mrk

Kdyz jsem u toho setrvacniku tak dvoudilny setrvacnik byl vymyslen pro to aby se zmensily razy pri pridani plynu a prudkem ubrani plynu... To se samozrejme povedlo ale pokud dostane slehu nedela mu to dobre... Napriklad ject 80 na trojku mit tam 4000ot/min a prudce pustit plyn a brzdit motorem se rovna strasne rane kterou vyluzuji pruzinky mezi setrvacniky pri dosednuti...

Jinak tento system dvoudilného setrvačníku se používá i na lamele spojky aby se dosahlo klidnejsiho rozjezdu...

kw3e
Registrován: 28.01.2009
Příspěvky: 6

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 17.02.2009 10:45
coldman napsal:

kw3e napsal:

coldman napsal:

ad jizda s podtocenym motorem:
obzvlast vyhodne je jezdit s podtocenym motorem a odrovnat si 2hmotovy setrvacnik Zklamání Nez clovek usetri na spotrebe tech 10-15.000 korun na novy, tak se neco najezdi Velký smích


To se podařilo kamošovy Velký smích
Nápad Kolik myslíš že je tak optymum min. otaček u 1.9 TDI, rychlosti 1-5... Otazník


... nevim, nejsem odbornik, ale slysel jsem neco o 1500 otackach. V principu jde o to, ze kdyz v nizkych otackach prudce pridam, nebo rychle sundam nohu z plynu, tak to je supa, az to cukne s celym autem. A tyto razy odrovnaji setrvacnik... Ja jsem to zazil na predchazejicim aute (Ford Focus 1.8 TDCi 85kW).

Setrvačníky
Třetím chronickým bodem selhání bývají dvouhmotové setrvačníky, které se začaly uplatňovat asi před devíti lety. Kvůli nerovnoměrnému chodu bývá oběžné kolo setrvačníku u vznětových motorů odpruženo vůči náboji. Zabraňuje se tak přenosu vibrací do převodovky, také namáhání silent-bloků je menší.

Tento vynález možná zlepšuje kulturu běhu motoru, ale zejména při podtáčení nebo brzdění motorem může velmi rychle odejít. Zničený dvouhmotový setrvačník o sobě dává vědět rázy při změně zatížení ? například řazení nebo přidání plynu. Postupně to dospěje tak daleko, že rána provází každý pohyb plynového pedálu. Na nový setrvačník si musíte připravit pětadvacet tisíc korun.

Cely clanek je tady:
http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/tyden-s-naftou-diesel-z-druhe-ruky-je-past-na-kupujici/11624

Velký smích Velký smích Velký smích Tak sem se o ten setrvák začal zajímat trochu víc a ajehle... Mr. Green
Já a ještě kamoš ze Seat-Klubu máme načly setrváky Velký smích
Smutek To zas bude pálka Vykřičník Novej stojí 18.000,- Ďábel

Jenda
Registrován: 20.11.2008
Příspěvky: 7

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 21.03.2009 16:54
Řadit je podle mě dobré tak jak je třeba, vzhledem že druhé mám auto v naftě a s automatem tak si to auto jezdí tak nějak samo a můžu říci ze při jízdě po rovině bez snahy o akceleraci auto podřazuje z 5 na 4 při 50 km/h kdy motor má cca 1000 otáček, při prudčí akceleraci nemá problém podřadit o dvě rychlosti a trojku roztočit na 100 km/h při cca 4000 ot. a při ubrání plynu přeřadit rovnou na 5 a podobně, při běžném jezdění řadí nahoru při cca 2000 - 2500 otáčkách a drží otáčky mezi 1200 - 2000 ot/min pokud přepnu do sportovního režimu, tak při akceleraci řadí výš o něco později, ale při jízdě konstantní rychlostí drží opět cca 1200 - 2000 ot/min, takže si myslím že když už to soudruzi ve VW takhle naprogramovali tak to asi nebude špatně,

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 25.03.2009 08:15
Vadí tomu setrvačníku, když brzdím z táhlého kopce a mám tam třeba jen 1 000 otáček? Otazník

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

freez
Registrován: 14.12.2008
Příspěvky: 47

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 25.03.2009 12:35
Ne, ale nesmíš mu z těch 1000 otáček dole pod tím kopcem prudce naložit.

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 25.03.2009 17:12
A nastalo velké škubání , třesení a autobudky nadskakování... Úsměv
To by snad nikoho nenapadlo. Cool Vono by to ani nejelo. Mrk
Pěkně podřadit a jedééém ... Smích

Spíš mě šlo o to, jestli ty nízké otáčky tomu nějak neuškodí, když jsou z kopce vlečený. Ale asi když tam není ta fáze výbuchu, tak jsou všechny fáze plynulý a nemají takovej vliv. Nápad

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 18.06.2009 16:12
TONCL napsal:

A nastalo velké škubání , třesení a autobudky nadskakování... Úsměv
To by snad nikoho nenapadlo. Cool Vono by to ani nejelo. Mrk
Pěkně podřadit a jedééém ... Smích

Spíš mě šlo o to, jestli ty nízké otáčky tomu nějak neuškodí, když jsou z kopce vlečený. Ale asi když tam není ta fáze výbuchu, tak jsou všechny fáze plynulý a nemají takovej vliv. Nápad



Pokud jedete s kopce, uzavře se přívod paliva a v motoru není fáze výbuchu protože tam v tu chvíli nemá co vybucnout: tzn. je vlečený a žádný vybrace tam nevznikají

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 18.06.2009 16:19
zajímalo by...je to asi otázka na ty co mají palubní pc, jaká rychlost je ideální na spotřebu??? skoušel sem dát na rady akumáka o počtu zápalů, jezdil sem, samozřejmě pokud to bylo možná kolem těch 70 po rovince mezi obcema, otáčky tak 2000ot/min. Máma ale takovej pocit, že když stím jezdím podle předpisů tak je spotřeba nižší (90km/hod ; 2400ot/min) Výrobcem udávaná ideální rychlost je 80-90

Station
Registrován: 12.05.2009
Příspěvky: 19

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.06.2009 14:57
Jak jezdit úsporně?
Přísloví: "Poznej svého nepřítele." hodně napoví.
Čím více víte o svém vozu, s tím menší spotřebou dokážete jezdit. Například doporučuji si zjistit, pokud to nevíte, jestli váš vůz vstřikuje palivo, když jedete z kopce se zařezenou rychlostí. Pokud nevstřikuje, tak jedete zadarmo, pokud vstřikuje, tak je lepší vyřadit. Nevozte zbytečné věci v autě, třeba zimní řetězy v létě Velký smích , to taky něco váží a v městském provozu se počítá všechno Mr. Green
Taky je dobré jezdit když jsou prázdné silnice, nejradši jezdím kolem půlnoci Mrk .
To mám pak spotřebu pod 4 litry na sto a to mi má Octavia 1.9TDI dělá opravdu radost Velký smích

http://martin.mujhost.cz/octavia2/17052009-Letohrad-Brno.mp4

_______________________
Octavia II 1.9 TDI PD 77kW. Mimo město 3,9. Dálnice 5,2.

Fanda111
Registrován: 14.09.2008
Příspěvky: 26

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.06.2009 15:50
Z vlastnich zkusenosti doporucuji zminovanou jizdu bez plynu z kopce se zarazenou rychlosti.
Ale je treba si dat pozor na otacky. U meho Punta zacina Ecu pod 1500 ot/min opet vstrikovat palivo.
Pokud tedy jedu moc pomalu a muzu brzdit motorem, musim podradit o stupen nize.
S takovou jizdou jsem schopny podle meho Pp jet i pod 4l/100. Muj rekord byl cca na 15 km trase spotreba 3.7/100km. Mrk




Nový příspěvek

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz