Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Ideální otáčky
DragonIII Registrován: 09.07.2009 Příspěvky: 35 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 12.08.2010 13:45 |
Někde jsem četl, že u silnějších motorů je ekonomičtější řadit 1 - 3 - 5 s tím, že se motor žene do vyšších otáček než obyčejně. Ale zase nevím co na to dieselové motory. Já mám benzín a taky se tak občas rozjedu - říkám tomu vymetání pavučin z výfuku _______________________ Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999 | |
sap123 Registrován: 22.08.2010 Příspěvky: 7 poslat zprávu | zasláno: 22.08.2010 19:45 |
cendasklo napsal: Fanda111 napsal: cendasklo: To jsem se chtel zeptat. Kdyz jsem koukal na ojeta auta s PP, vyhazovalo mi to i Felicie. Felicie ma PP s ukazatelem spotreby (okamzite, trip) paliva? Ja vim, ze se prodaval nejaky dodatecny PP od jiste firmy, ktera uz neexistuje. Tak me zajimalo, jestli mas ten dodatecny nebo v jiste verzi je to u Felicie cast vybavy? zdravím. Myslím že výbava Laurin @ Clement obsahovala"PP" v základu ( ukazatl spotřeby jako segmentový displej někde vlevo jak je ovládání světel). Vzpomínám na jednoho fialového? co jsem chtěl kdysi _______________________ dZzzezzee | |
MichalS Registrován: 19.05.2010 Příspěvky: 2 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 09.11.2010 14:41 |
napsal: zdravím. Myslím že výbava Laurin @ Clement obsahovala"PP" v základu ( ukazatl spotřeby jako segmentový displej někde vlevo jak je ovládání světel). Vzpomínám na jednoho fialového? co jsem chtěl kdysi Zdar, jistý si tím nejsem, ale u Laurina se PP sériově nedodával, pouze za příplatek. Občas je na inzerci vídám, ale jen málo, já jsem jeden z těch, kdo ho tam nemá :( | |
Zaragus Registrován: 07.12.2010 Příspěvky: 28 poslat zprávu | zasláno: 23.02.2011 09:47 |
napsal: Ahoj!Já se rozhíždím 1-2 do těch 2000-2500 otáček. Pak řadím 3- po městě ji držím a na výjezdu z města ji vytočim do 5000ot. a pak dávám za 5 a držím to na 90km/hod. Rozjezdem nikoho nezdržuji a motor nemá značnou průměrnou spotřebu. Jezdim s 2.0 16V (107kW) za 8,2-8,3 benzínu/100 km. Jedná se o Ford mondeo kombi. Příjde mi zbytečné u tak silného motoru dávat za 4. Co si o tom myslíte vy? Ano i ne. Pokud máš před sebou dlouhou rovinku proč ne. Ta krátkodobá spotřeba na trojku se může +- srovnat na té rovince. Pokud ale umíš rychle řadit, je úspornější řadit ob kvalt. Pokud se bavíme o běžné zidealizované situaci btw spotřebu máš jako běžný neloudavý řidič... S tvým motorem se dá jezdit ale i za 7,5 a přitom budeš stále rychlejší jak filcky a fóbky | |
Zaragus Registrován: 07.12.2010 Příspěvky: 28 poslat zprávu | zasláno: 23.02.2011 17:18 |
ještě drobnej trapnej rozum: vysokootáčkový motor neznamená že se musí točit. To znamená, že dosahuje vyšší výkon ve vyšších otáčkách. (zpravidla 16ti ventily obecně a jiné atmosferické motory s různými sacími úpravami) To že se felicie, a všeobecně slabší motory musí točit, se říká proto, protože pokud by se netočily, tak žádný kopec nevyjedete. Slabé motory = malý krouták. Kopec= nutné zlo= podřadit.... -> vyšší spotřeba proto nemají maloobjemové auta přímoúměrně nižší spotřeby. | |
AntonioGT Registrován: 23.01.2011 Příspěvky: 17 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 20.10.2011 11:01 |
Ideální otáčky to je dobrá blbost Ideální otáčky všeobecně neexistují a nedá se to říci i pro konkrétní vůz a motor. Je to věc závislá na povětrnostních podmínkách, velikosti kopce,jestli je to v obci či ne,jak moc je vůz naložen....................................... kdo tohle téma založil Vše je to závislý hlavně na citu řidiče ............ dá se to odkoukat na palubním PC (podle okamžité spotřeby) ovšem jen na často ježděných trasách. Tam kde člověk nikdy nejel udělá vždy chybu ...... co se spotřeby týče To s tím vysokootáčkovým motorem: Nevím ty výkony ostatních auto ale třeba Toyota má jeden motor a ten se jmenuje 4A-GE 16V (konkrétně v Corolle Gt-i) který má nejvyšší výkon 89KWpři 6200ot/min a omezovač vypne až při 8700ot/min. Toto je příklad vysokootáčkového motoru (a to kolem roku 1990) - o žádné ze Škodovek se dodnes nedá říci že by byla osazena vysokootáčkovým motorem. _______________________ S Toyotou navždy a ne jinak http://toyoty.nolimit.cz/ | |
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra