Kontakt
NEPŘIHLÁŠEN
Přihlásit se:
uživatel / e-mail:
heslo:

Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.

Diskusní fórum | Úsporná jízda | Ideální otáčky


Seřadit od:

Gordon Freeman1
Registrován: 14.03.2009
Příspěvky: 8

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 12.09.2009 10:23
cendasklo napsal:

Mám felicii, výrobcem ideálně udaváný otáčky jsou 3000 ot/min(rozmezí od nějakých 2750 do 3200). Co si myslíte o těhle hodnotáh???má smysl motor držet v těchto otáčká??? mě to příde jako masakr, že zrovna na felinu je to fakt děs. A jak by se to projevilo na spotřebě???
A co jiný auta, hlavně novější, mají taky tyhle doporučení??? kdo si mi říkal že to sou otáčky na který je motor spočítanej a vyváženej, že pokud se jezdí pod něma tak v něm vznikají věčí vibrace a dostavají zabrat ložiska, klika může prasknout

No takhle, já mám taky nejlepší kroutící moment kolem třech tisíc otáček a připadá mi to jako kdybych mojí Lagi týral ale je fakt že pokuď potřebuju rozjet pod kopcem nebo někoho předjíždět tak tam dám z pětky trojku a hurá pryč. Tyhle motory jsou prostě vysokootáčkový a musejí se honit v točkách pokud chceš nějaký výkony. Nesmíš si to tak brát, tomu motoru neubližuješ, u těch našich starších vozidel taky dost dělá špatné odhlučnění, motoru vyšší otáčky nevadí Mrk

_______________________
GordonFreeman1

gear4ever
Registrován: 10.09.2009
Příspěvky: 3

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 01.10.2009 21:32
Zajímavé co si kdo představuje pod pojmem "vysokootáčkové" motory. Brát Felicii a nebo Lagunu jako vysokootáčkový motor je minimálně zvláštní.Nápad Co jsou potom Honďácké atmosferické motory, které mají omezovač u 9000ot/min (VTEC, VTi, TypeR) a nebo nové srdce ferrari které se u 5000ot/min, kde ty vaše takzvaně "vysokootáčkové" motory končí s dechem teprve zahřívají ? ? To už asi bude technika minimálně z NASA nebo nevím. Každopádně benzínové motory mají zpravidla maxima momentů kolem 3000-4000ot/min a maxima výkonu o tisíc otáček výš. Samozřejmě se to motor od motoru liší. Podtáčením motoru si se spotřebou nepomůžete a PP který vám tohle říká bych si do auta nedal ani zadarmo. Přečtěte si o podpalování ventilů, zatížení motoru při plném plynu a nevyhovujících otáčkách atp. Neberte mou reakci špatně, ale ozvat jsem se musel.

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 07.10.2009 07:06
Moje Laguna si dokonce při nízkých otáčkách ( tuším pod 1400 ot/min ) sama přidává plyn aby motor nezdechnul a držel za jízdy nějaké minimální otáčky ( volnoběh je nějakých 750 ot/min ). Takže s hodně malýma otáčkama ani jezdit nemůžu.

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

Kulik

anonymní

zasláno: 07.10.2009 21:21
Mám Feldu Combi 1,3. Dlouhodobě mám spotřebu 5,5 l/100 km. Základ je co nejrychleji tam namíchat za 5. Při rozjezdu používám 1 tak na dva metru, dvojka, trojka, čtyřka vždy tak do 1600-1700 otáček a pak pětka jen lechtat. Když je rovina a máš na tacháči 55 km pětka to snese. Akcelerace z 50 na 70 na čtyřku lehce pod plynem, potom pětku. Samosebou záleží i na tom, jak jsi naložený. Tyhle motory nejsou extra siláci. Obecně platí, že při nižších otáčkách jsou i nižší ztráty z plnění. Mám ji už 5. rok a nalítal jsem 190 tis. Motor je naprosto v pořádku po všech stránkách. Lehká noha, přemýšlet a předvídat. To je z velké části základ úspěchu Velký smích .

cendasklo
Registrován: 30.04.2009
Příspěvky: 29

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 05.11.2009 16:31
no ona celkově ta spotřeba je u každýho jiná ikdyž má stejný auto a nikdy se nedá říct, že jezdí ten samí profil trati, stejně v kolonách, na dalnici...takže těch 6 litrů v létě beru jako takový optimum, asi se na těch mojich strkách, kde sou samí zatáčky, pak něco ve městě atd. těžko s tímhle autem dostanu na mín jak těch 6 a v zimě do 7 litrů.

cooper
Registrován: 21.03.2010
Příspěvky: 1

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 24.03.2010 17:33
Ono taky záleží na tom, jaký průběh točivého momentu má daný motor. Já jezdím s Ladou 21044i. Obsah 1700 kubíků. Křivka točivého momentu je dost plochá, to znamená že v 2500 otáček mám už 90 % z maximálního toč.mom. Při 3300 mám plných 135 Nm. Takže se snažím ať mi otáčky při jízdě, ani při podřazení nespadnou pod 2500 otáček. Taky nemá smysl držet motor v otáčkách kde je max. toč.momnt. když tu sílu auto nevyužije, např jízda po rovince. Já na pětku např prakticky nezrychluju. 4ku držím až tak do 85 km/h kde se dostanu otáčkami na 3300 ot/min a řadím za pět, otáčky mi spadnou na 2700 ot/min, pak už jen s lehkou nohou zrychlím na 107 km/h kdy mám podle převodového poměru přesně 3300 otáček a už jen držím rychlost.

Takže hodně záleží na tom, jak je motor nastavený. Např felicie 1,6 má sice jen 55 kW ale opravdu "plochou" křivku průběhu točivého momentu. Závodní motory které jsou nastavené na výkon mají opravdu ostrý vrchol točivého momentu, což je pro úspornou jízdu velice nepříjemné, protože motor má "tah" jen pár okamžiků.

Podívejte se na graf nového motoru Škoda 1,2 TSI. Ten má maximum točivého momentu k dispozici v těchto otáčkách 175 Nm při 1.550-4.100/min. Ano, prakticky 3000 otáček táhne motor pořád stejně.

To je můj názor Mrk Jsem mladý cucák, takže se klidně můžu plést, ale jezdím podle toho, co jsem zde napsal.

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 11.04.2010 12:35
Nízké otáčky= nízká spotřeba
nízká rychlost = nízká spotřeba
optimální využití kroutícího momentu = nízká spotřeba
tyhle informace nacpat do počítače co máme v hlavě a je to pohoda.
A pak se povede i tahle spotřeba
http://www.spotreby.cz/view_foto.php?img=images/cars/DSC05489.JPG

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

DragonIII
Registrován: 09.07.2009
Příspěvky: 35

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 19.04.2010 19:54
A tu spotřebu jsi udělal na jakém autě? Překvapení

_______________________
Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999

TONCL
Registrován: 20.03.2009
Příspěvky: 25

Odeslat uživateli soukromou zprávu poslat zprávu
Odeslat uživateli e-mail poslat e-mail
zasláno: 20.04.2010 17:02
Dacia Logan MCV, 2 lidi, žádněj protivítr, žádnej tratar před autem, ohřátej motor a hlavně lyžařský hůlky, abych se mohl odpichovat. Úsměv A hlavně pouze jedna vesnice na cestě, takže skoro celou cestu na 5. rychlostní stupeň.
To jsou pochopitelně laboratorní podmínky.
Ale jinak tohle auto jezdí téměř podle techničáku - 6,2/ 4,8/ 5,3. Mrk
Samozřejmě pokud ho netejrám někde na horách v závějích, nebo studenejma pojížďkama po městě.

_______________________
od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+

Lukáš

anonymní

zasláno: 12.08.2010 07:59
Ahoj!Já se rozhíždím 1-2 do těch 2000-2500 otáček.
Pak řadím 3- po městě ji držím a na výjezdu z města ji vytočim do 5000ot. a pak dávám za 5 a držím to na 90km/hod. Rozjezdem nikoho nezdržuji a motor nemá značnou průměrnou spotřebu. Jezdim s 2.0 16V (107kW) za 8,2-8,3 benzínu/100 km. Jedná se o Ford mondeo kombi. Příjde mi zbytečné u tak silného motoru dávat za 4. Šipka Co si o tom myslíte vy?




Nový příspěvek

© 2007 - 2024 Float.cz + IThub.cz