Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | motor
Zaragus Registrován: 07.12.2010 Příspěvky: 28 poslat zprávu | zasláno: 08.12.2010 08:47 |
rbshooter napsal: až je mi s toho na bliti co tady vidim 1500otaček v benzináku ? bych se divil že motor nevyleze a nedá ti přes držku 1500 otáček není žádný hřích, zvlášť ne u nízkootáčkových benzínů. Kdo nedokáže pochopit, že na udržení konstatní rychlosti na rovné cestě nebo mírně z kopce nemusí motor zbytečně točit, by se o spotřebě moc bavit neměl. 1500 ot už je samozřejmě hranice, ale budeš mě kritizovat za 1750 otáček? A budeš mě kritizovat za 1500 otáček když pojedu s Volvem s motorem 4litry? Nejprve je vhodné se bavit o konkrétním stroji, pak kritizovat otáčky.. Ono bez urážky, mezi benzinem a dieselem zase tak moc rozdílu není, jen že benzín prostě nemá tak velikou sílu (nemluvím o výkonu, protože si to lidi docela dost pletou) (síla = kroutící moment -> nejvýstižnější parametr motoru) | |
filda2003 Registrován: 23.11.2010 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 07.02.2011 10:24 |
1500 ot/m je fakt málo jak na benzína, tak na moderní osobní naftu. když jsem měl polo 1.0i 33kw a jezdil jsem na spotřebu po rovině do těch 2000ot/m tak mi v kopci při rozjezdu v 3500ot/m pak vyletěla ojnice .... no a teď mám boru 1.9 TDi PD 85kw, kdybych točil zase těch 1500ot/m tak mi odejde regulace turba, dvouhmotý setrvačník a další díly ... takže jezdím jako s benzínem kolem 2000ot/m a jede to za stejné peníze jako to polo .. je to fakt hodně o tom, že nepojedu z křižovatky na plný plyn abych někomu ukázal jak mi to jede. že když dojíždím ke kruháči, tak nebrzdím na poslední chvíli ale motorem to postupně zbrzdím atd . | |
Zaragus Registrován: 07.12.2010 Příspěvky: 28 poslat zprávu | zasláno: 23.02.2011 09:28 |
fildo, 6tiválcový benzín s volnoběžnýma otáčkama 400, krouťákem 120Nm při 1500ot, výkon si snad spočítáš Věř, že to s podtáčením nemá nic společného... Je důležité si uvědomit, že záleží právě na té síle v otáčkách. Pokud nějaký motor tu sílu nemá tak nemůžeš čekat že tě utáhne. Velmi záleží na stabilitě uložení motoru ,jeho setrvačnosti a vyvážení. Je jasné, že u motoru s uložením kliky na 3ložiskách nemůžu čekat stabilní chod při nízkých otáčkách, ale snad každý řidič sám pozná na chování vozu, kdy a co dělá motoru dobře ne? Je to jenom o tomto, rozhodně to není o číslech, jelikož je motor a je motor. co se turbodízlu týče zastávám jednoduchou definici - jezdit vždy s roztočeným dmychadlem. tedy kolem 1800 ot minimálně (o tebou zmíněných motorizací) | |
šulda Registrován: 09.06.2010 Příspěvky: 160 poslat zprávu | zasláno: 05.05.2011 00:55 |
Tohle udělám se svou O II taky | |
Demik Registrován: 15.06.2013 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 30.07.2013 20:18 |
Bonfire napsal: vždyť to má už v názvu... HTP = Hodně Tankuj Palivo já bych spíše řekl honem to prodej jedna paní si koupila 1.2htp a žere jí to víc jak to moje a strejda má starší fábii 1.4 a jezdí za 11l na 100km | |
Registrován: 21.10.2013 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 21.10.2013 21:57 |
Ještě že mám lpg :D | |
Poslední diskuse
17.12. | Spotreb… | Částečná (zatím?) obnova výv… | |
07.12. | Wyder | čím dál tím horší!!! | |
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… |
vstoupit do fóra