Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Co ovlivňuje spotřebu? | Pneumatiky
Demon3 Registrován: 26.12.2008 Příspěvky: 43 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 05.08.2009 23:12 |
Ne nadarmo mají závodníci při švédské (ev.jiné na sněhu) rallye nazuté úzké pneu. Uźší pneu jsou na sníh lepší, bo se líp prohrábnou na pevnější terén. | |
Station Registrován: 12.05.2009 Příspěvky: 19 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 06.08.2009 21:42 |
Koukám, že spíš převažuje opačný názor. Já myslel, že když se budu chtít rozjet na sněhu do kopce, že mi v tom spíš pomůžou širší gumy, které by mohli díky větší styčné a třecí ploše spíš pomoct. No to jsem zvědavej. Mám tu jeden kopec, na kterém jsem se minulou zimu s 195-kama nemohl na čerstvém sněhu rozjet, tak to letos určitě vyzkouším s 205-kama. _______________________ Octavia II 1.9 TDI PD 77kW. Mimo město 3,9. Dálnice 5,2. | |
DragonIII Registrován: 09.07.2009 Příspěvky: 35 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 06.08.2009 22:19 |
Na čerstvý sníh to asi bude lepší, ale na vodě a té zimní břečce to asi nebude to pravé - může to plavat, pokud do toho vjedeš trochu rychleji a nestihne odcházet voda zpod kola. Já mám 195 a že by to nějak moc prokluzovalo, to se mi nezdá. Spíš záleží na hloubce vzorku. _______________________ Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999 | |
akumak Registrován: 13.03.2008 Příspěvky: 40 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 29.12.2009 12:19 |
Jezdím teprve 40 roků, takže nemám tolik zkušeností, zejména s litými dysky. Na těch jezdím jen v létě, na zimu mám plecháče se zimní botou. Když to klouže, je lepší mírně podhuštěné zimní obutí s hlubokým vzorkem. Přilepí se k podkladu. Rozhodně nepomůže široká guma - zvlášť do sněhu - příliš úzká se zařezává, široká se zavaluje. Na léto při suchu je pro menší spotřebu lepší mírně nahustit. Ale jestli má plecháč jiné jízdní vlastnosti než elektron, to nepoznám. Takový génius nejsem. | |
Fanda111 Registrován: 14.09.2008 Příspěvky: 26 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 31.12.2009 20:48 |
Podivej se na cem jezdi zimni ralye. Na ty premotorovane auta maji pekne uzke pneu. | |
DragonIII Registrován: 09.07.2009 Příspěvky: 35 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 02.01.2010 12:38 |
Fanda111 napsal: Podivej se na cem jezdi zimni ralye. Na ty premotorovane auta maji pekne uzke pneu. Jo, to je nepopíratelný fakt, ale v těch úzkých pneu mají hřebíky Máte je na vašich úzkých zimních kolech taky _______________________ Renault Laguna I 1,6l 16V r.v.1999 | |
Station Registrován: 12.05.2009 Příspěvky: 19 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 03.01.2010 15:09 |
DragonIII napsal: Fanda111 napsal: Podivej se na cem jezdi zimni ralye. Na ty premotorovane auta maji pekne uzke pneu. Jo, to je nepopíratelný fakt, ale v těch úzkých pneu mají hřebíky Máte je na vašich úzkých zimních kolech taky Souhlas, mě se to taky nějak nezdá, podle mě ta teorie s úzkými gumami v zimě je na hlavu postavená. Moje reference: Mám teď první zimu 205/55/16 Continental WinterContact T830, které zvítězili v testech ADAC a zkoušel jsem je za různých podmínek a musím říct, že jsou velice dobrý. http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/Winterreifen/205_55_R16H_2009/tab.asp?ComponentID=268440&SourcePageID=268552 _______________________ Octavia II 1.9 TDI PD 77kW. Mimo město 3,9. Dálnice 5,2. | |
Maduser Registrován: 12.01.2010 Příspěvky: 5 poslat zprávu | zasláno: 13.01.2010 20:34 |
Pokud nemluvíme o supersportech, kde hraje roli každý kg, tak litá kola jsou jen na okrasu. Nemají výrazně lepší jízdní vlastnosti. To je prostě blud. Co se týče jízdy v zimě, tak úzké gumy jsou výhodné pro lepší kontakt s vozovkou v břečce. U nízkoobsahových benzínů, které mají lehký předek, jsou skoro nutností. K vysvětlení nám pomůže fyzika pro ZŠ. Tlak=Síla/Plocha, Síla=Hmotnost*Zrychlení (rozumněj gravitační zrychlení) jednoduchou substitucí pak zjistíme, že Tlak klesá s šířkou pneumatik a roste s hmotností vozidla. Jediným argumentem, který mne napadá, je zvýšené třecí síly na základě zvýšení smykového tření respektive válivého odporu. Resumé: (Přední náhon) Auto s lehkým předkem potřebuje tenké gumy. U aut s těžkým předkem je to více méně jedno. | |
Dale Registrován: 05.05.2009 Příspěvky: 7 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 29.01.2010 21:34 |
Právě teď mám plecháče 195-ky a na zimu bych právě chtěl obout 205-ky na litých kolech (Sirius 6,5J x 16), které mám teď uskladněný. Slibuju si od toho lepší jízdní vlastnosti na sněhu. Široký gumy na sníh rozhodně hrubě nedoporučuju!!! Musel jsem teď změnit vůz a koupil jsem auto, místo originál 175/65 R14 tam má nazutý 195/55 R15 na hlínách. Jede to jak když mám nazutý lyže místo pneumatik, 10 cm nahrnutýho sněhu u kraje a nevyjedu z parkoviště!!! O průjezdech zatáčkou ani nemluvím, zvažuji životní pojistku. Proto i ta spotřeba 11,7 l/100km u mýho auta. | |
Poslední diskuse
17.12. | Spotreb… | Částečná (zatím?) obnova výv… | |
07.12. | Wyder | čím dál tím horší!!! | |
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… |
vstoupit do fóra