Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Úsporná jízda | Neutrál vs. bez plynu
Beat Registrován: 11.01.2008 Příspěvky: 30 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 07.10.2008 07:13 |
Zda má tvoje auto karbec nebo ne zjistíš když se podíváš na motor. Karburátor je karburátor a ať je jakkoliv vylepšen, je to karburátor. K tomu vyřazování z kopce je to opravdu na odhadu a na situaci. Dokonce i z některých kopců zcela vypínám zapalování. Felda nemá posilovač řízení(ta moje) a brzdy sice po chvilce trošku stuhnou, ale většinou přibržďuji motorem. Dám rychlost a nebo vyřadím.Něco jako motorová brzda u velkých aut, ale tam se zavírá výfukové potrubí. Dělám to jen při málo hustém provozu. Ve městě nevypínám motor. Mám strach že nenastartuji. Startér by to měl v pohodě vydržet, ale nesmí se"protůrovat" když se nastartuje, to je pak spotřeba spíše větší. No a u toho kdo jezdí krátké cesty, atak díky svícení se může stát že se mu nebude dobíjet baterka. Přeci jen na startování je toho proudu potřeba více. | |
jenda^^ Registrován: 25.03.2008 Příspěvky: 8 poslat zprávu | zasláno: 09.10.2008 22:07 |
Beat: to se nebojíš vypínat motor uplně? Neni to něco jako to roztlačování, co se nesmí dělat? Navíc i tak by se to určitě nemělo dělat, když jedna z otázek z techniky je "proč se za jízdy nesmí zhasínat motor?" _______________________ https://www.spritmonitor.de/en/user/jenda__.html | |
Beat Registrován: 11.01.2008 Příspěvky: 30 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 15.10.2008 11:18 |
Rozhodně olej v převodovce je dobré vyměnit tak po 30-50tis Km. Spotřebu to zas tak výrazně neovlivňuje. Skus nejdříve dohustit pneumatiky, ty dělají hodně. 2 Jenda: Vypínat motor se nebojím a ani roztáhnout auto když mám jen slabou baterku. Jde o to že když máš problémy se zapalovaním a v podstatě auto špatně startuje, zvláště v zimě, tak by mohlo dojít k zahlcení katalyzátoru palivem a po dlouhém roztahování a když by to konečně naskočilo, tak k jeho vypálení, jinak pokud motor dobře startuje a máš jen studenou baterku, která motorem neotočí, tak roztahování nevadí. To je jako když na několikrát startuješ, to je to samé. Nedoporučuje se to právě že lidi jsou naučený jet třeba kilometr než jim to "chytne" a to katalyzátor a sonda moc nemusí. | |
jenda^^ Registrován: 25.03.2008 Příspěvky: 8 poslat zprávu | zasláno: 15.10.2008 12:57 |
Beat: vím, dál je to taky proto, že přestává fungovat posilovač brzd, posilovač řízení, u starších aut by se dokonce mohl zamknout volant (novější by to dělat neměly)... Já osobně bych stejně moc neriskoval... vběhne Ti nějaká srnka do cesty a neubrzdíš to... _______________________ https://www.spritmonitor.de/en/user/jenda__.html | |
akumak Registrován: 13.03.2008 Příspěvky: 40 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 30.10.2008 12:29 |
Je to o přístupu k věci. Známý prosazoval heslo - "Bere mi to 15 litrů, ale není Boha,aby mi někdo ujel". Ošidit stroj a dát mu jen nezbytně nutné je jeden mantinel. Druhý mantinel je pro prachaté - auto nemám na šetření, ale na ježdění. Vyberte si. | |
TONCL Registrován: 20.03.2009 Příspěvky: 25 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 25.03.2009 10:17 |
Nevím zda u mého auta se vyplatí nechat běžet motor a nebo vypnout , ale pro zajímavost-na škole jsme se učili, že ruská mašina Sergej (mimochodem prý diesel dvoutakt) má na volnoběh 20 l za hodinu. A na nastartování 40 litů. Takže prej jako lokomotivní dispečeři jí klidně můžeme necht blafat 2 hodiny a ušetříme. Snad si to dobře pamatuju, je to už nějakej pátek. _______________________ od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+ | |
dYvY Registrován: 20.03.2009 Příspěvky: 7 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 27.03.2009 00:20 |
napsal: Samozřejmě stát na spojce na křižovatce je taky blbina. Podle me, kdyz se stoji na krizovatce a mas seslaplou spojku, tak se nic nedeje. Opotrebit se muze maximalne guma na pedalu. | |
taven Registrován: 22.02.2009 Příspěvky: 1 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 29.03.2009 16:02 |
dYvY napsal: napsal: Samozřejmě stát na spojce na křižovatce je taky blbina. Podle me, kdyz se stoji na krizovatce a mas seslaplou spojku, tak se nic nedeje. Opotrebit se muze maximalne guma na pedalu. a co treba lanko a vubec celej vypinaci mechanismus spojky. nejvetsi kravina stat se spojkou na krizovatce, to delaj jen zensky. krom toho na spotrebu je to naprosto to stejny jak neutral... jedinej plus je rychlejsi rozjezd | |
Poslední diskuse
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
07.12. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… |
vstoupit do fóra