Jste-li spokojení s radou jiného uživatele v diskuzním fóru, poděkujte mu prostřednictvím kladného hodnocení. Do budoucna mu tím pomůžete k zaslouženým výhodám na Spotřeby.cz. Děkujeme.
Diskusní fórum | Diskuse k článkům | Jak jsem jezdil "na spotřebu"...
romulus Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 318 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 11.07.2008 13:05 |
Na www.spotreby.cz se nám objevil první a snad ne poslední článek, který by mohl návštěvníkům stránek být k něčemu užitečný. Pokud s něčím v článku nesouhlasíte, nebo chcete dodat nějaké další postřehy, pište sem. _______________________ Zakladatel a správce serveru Spotřeby.cz Pokud něco nefunguje, tak nadávejte mně ;-) | |
Bonfire Registrován: 06.01.2008 Příspěvky: 20 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 12.07.2008 16:20 |
na dlouhe trasy s vetsim autem se hodne vyplati jet tesne za kamiony pokud clovek nespecha, ale je to mnohem nebezpecnejsi, clovek musi byt opravdu ve strehu... pri ceste ostrava -> umag s obytnakem s obrovskym odporem vzduchu jsem jel prumernou spotrebou 15 litru / 100km rychlosti zhruba 100km/h, kdezto cestou zpatky kdy jsem se 80% cesty drzel za kamiony jsem jel za neuveritelnych 9,8l/100km pri rychlosti vetsinou 90km/h (motor 2.8 JTD, 3,5 tuny, obrovska alkovna nad kabinou) i s takovym obrem jsem za kamionem pri udrzovani 90tky mel na rovince okamzitou spotrebu 4 litry, holt odpor vzduchu je hodne vellke svinstvo | |
Fantan Registrován: 23.07.2008 Příspěvky: 9 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 29.08.2008 08:25 |
Jezdit těsně za "rozrážečem vzduchu" je sice úspornější, ale nemáš absolutně přehled, na co bude muset on reagovat, i když lze předpokládat, že TIR pojede plynule a nebude zbytečně brzdit. Když chceš využít úplavu za TIRem, musíš být dost blízko a to už nedodržíš bezpečnou vzdálenost, navíc v předpisech je stanoveno, že při takové jízdě musíš nechat mezi vozidly mezeru k bezpečnému zařazení jiného auta, které by takovou "soupravu" nestačilo předjet. No a to už jsou za zádí vzduchové víry, chtělo by to mít tu vzdálenost dobře ozkoušenou. Já tady upřednostňuji výhled - nerad jezdím za "bednou" - např. ani za Tebou bych se necítil dobře. | |
TONCL Registrován: 20.03.2009 Příspěvky: 25 poslat zprávu poslat e-mail | zasláno: 17.08.2010 09:36 |
Zcela souhlasím. Tchán má Yetiho a tuhle když jsem se s ním vezl, všim jsem si , že jezdí na 5-ku a 6-ku téměř nevyužívá (myslím , že má motor 1,2) Tak jsem koukal na přístrojovku a když točil 2 500 otáček, tak jel lehce přes 100 Km. Takže si myslím, že 6-ka je pro tohle auto maximálně na dálnici. Já bych to například u mojí Dáčie užil. S 1,5 dieselem jezdím po městě na 4-ku na cca 1 700 otáček 50-kou. Když jedu po okrskách a nikoho nebrzdím, tak to šolíchám na 70 km/h při 1500 otáčkách (1500 doporučeno servisním technikem jakožto minimální otáčky na rovinu) Pamatuju si, že když jsem zajížděl, bylo doporučeno maximálně 2 500 otáček, což dělalo na dálnici 105 km/h. A většinou před dosažením 2 500 otáček řadím, takže po dálnici a možná i jinde by se 6-ka šikla a využila u tohohle dieselu, kterej má maximální krouťák na 1700 otáčkách. _______________________ od 30.7.2008 majitel Dacia Logan MCV Arctica 1,5 dci 50 kw, 7-míst, černé folie na oknach v kufru, tažný a vpředu zástěrky,na zimu ultra grip 7+ | |
Poslední diskuse
07.12. | Wyder | čím dál tím horší!!! | |
15.11. | kapitán | čím dál tím horší!!! | |
27.10. | Kico85 | Spotřeby 3 - veřejná zkušebn… | |
26.08. | Metan | Nejde pridat CS | |
10.06. | Bluefrog | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
29.05. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
24.01. | tuningrob | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Falkon | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | ddsver | Nová verze Spotřeby.cz - náz… | |
06.01. | Wyder | Nová verze Spotřeby.cz - náz… |
vstoupit do fóra